Studničky zprávičky 2 (2. pololetí)

22. března 2020

Děkuji za spolupráci, teď už vím o všech, jsem moc ráda. :-)

Zakládám novou rubriku s názvem "Domácí příprava od 11. března", tam nyní čtěte informace, prosím.

Děkuji a přeji hezký den. 😊

MS


21. března 2020

PROSÍM RODIČE POSLEDNÍCH NĚKOLIKA ŽÁKŮ, ABY MĚ DO KONCE TOHOTO VÍKENDU KONTAKTOVALI. KRÁTKÁ SMS ZABERE ASI TAK MINUTU. NEMÁM OD VÁS ŽÁDNOU ZPĚTNOU VAZBU, PŘESTOŽE VÁM ZASÍLÁM (STEJNĚ JAKO OSTATNÍM) SMS ZPRÁVY A E-MAILY. 

Předem děkuji!

ZÁROVEVEŇ DĚKUJI VŠEM OSTATNÍM. MOC SI VÁŽÍM VAŠÍ SKVĚLÉ SPOLUPRÁCE. JSTE ÚŽASNÍ! :-)

Přeji klidný zbytek prvního jarního víkendu a samozřejmě hodně zdraví! :-)

Markéta Studničková


18. března 2020

Dobrý den! :-)

Přeposílám od paní učitelky na AJ doporučenou práci na doma:

Aj 2C

Vážení rodiče,

Vzhledem k tomu, že výuka ve druhém ročníku probíhá pouze ústní formou na základě poslechu, opakování, zpívání, her, kreslení a pojmenovávání obrázků - vůbec nepíšeme - následující odkaz je na poslechovou část právě probírané látky.

V odkazu přejděte na CD 1 part 2 - můžete zopakovat poslech č.45 str.22, případně 47 str. 23. Pokud chcete a je to ve vašich možnostech, děti by měly pokračovat poslechem č. 51 a 52 v učebnice je to na str. 26 - naučit se čtyři nová slovíčka (farm,tractor,duck,rabbit) a následně písničku.

Pokud nemáte možnost poslechu z počítače nebo nechcete pokračovat sami dále, udělejte, prosím, s dětmi v pracovním sešitě jako opakování stranu 19.

Na základě novější probírané látky si mohou udělat vystřihovánku na str. 55 a říkat, které zvířátko vidí. Mohou zde také udělat cvičení 1 a 2 na str. 23 - vybarvit shodné obrázky a zvířátka vám pojmenovat.

https://elt.oup.com/student/letsexplore/audio?cc=cz&selLanguage=cs

Děkuji za spolupráci.

Eva Habermannová


16. března 2020

Dobrý den,

velice si vážím Vaší spolupráce, vím, že to není snadné (musíte k tomu obstarat i více dětí, vaříte, pracujete z domu). 

Doporučuji však (dle Vašich časových možností) pravidelné procvičování podle instrukcí, protože tím dětem usnadníme návrat do školy. Snažím se zadávat práce, které doma zvládnete. Pokud by si však někdo nevěděl rady a měl nějaký problém, opět připomínám, ať se mi ozve, jsem stále na mobilu. 

Držím palce! :-)

MS


Učivo na týden 15. - 19. března

Milí rodiče! 😊

Posílám učivo rozepsané na každý den. Obsahem učiva tohoto týdne je:

  •  trénování násobení 0,1,2,3,4,5,10, dále 6 (rychle a zpaměti)
  •  procvičování + - do 100
  •  procvičování tvrdých a měkkých souhlásek
  •  psaní souhlásek uvnitř a na konci slova (b-p, d-t, ď-ť) - např. zub (slyšíme "zup", píšeme "zub" - musíme dát slovo do takového tvaru, abychom to poznali - "zuby"), dětem to ve škole šlo moc dobře
  •  čtení vlastní četby
  •  stručný písemný postup, jak se připraví pomazánka
  •  něco málo i z PRV, VV, PČ, HV, TV

Prosím, aby si děti pečlivě schovávaly všechny práce, které nejsou do pracovních sešitů (obrázky na VV, papíry do slohu, práce na PČ)!

Předem moc děkuji za spolupráci a přeji klidný týden. 😊

MS

Pondělí

TV - 10 minut rozcvička na hudbu

MATEMATIKA

Trénování příkladů z listu na násobení 0,1,2,3,4,5,10 - označeno žlutě a zeleně (15 minut trénovat na rychlost zpaměti)

Sluníčko - komu něco chybí od str. 1 - 16, tak si vše doplní, kdo má vše, tak si libovolně doplňuje Slona

ČESKÝ JAZYK

Méďa - doplnit cvičení, která nám ještě chybí od strany 1 - 15 (není jich moc), překontrolovat, že máme opravdu všichni hotové str. 20+21 (případně doplnit)

+ Čtení vlastní četby

Úterý

PRVOUKA

Pracovní sešit str. 45 (Pomoc rodičům), 46 (Pokojové rostliny)

MATEMATIKA

Trénování příkladů z listu na násobení 0,1,2,3,4,5,10 - označeno žlutě a zeleně (15 minut trénovat na rychlost zpaměti)

ČESKÝ JAZYK

Pracovní sešit 2 - str. 6/1,2,3

+ Čtení vlastní četby

Středa

MATEMATIKA

Trénování příkladů z listu na násobení 0,1,2,3,4,5,10 - označeno žlutě a zeleně (15 minut trénovat na rychlost zpaměti)

Sluníčko - str. 17,18

ČESKÝ JAZYK

Pracovní sešit 2 - str. 6/4,5, str. 7/1,2,3

Méďa - str. 16

+ Čtení vlastní četby

TV - 10 minut rozcvička na hudbu

HV - připomenout si písničky o jaru (např. Travička zelená)

Čtvrtek

MATEMATIKA

Trénování příkladů z listu na násobení 6 - vybarvit světle modrou (15 minut trénovat na rychlost zpaměti)

Sluníčko - str. 19, 20

ČESKÝ JAZYK

Pracovní sešit 2 - str. 7/4,5

Méďa - str. 17

+ Čtení vlastní četby

Pátek

PRVOUKA

Pracovní sešit - str. 47 (Domácí mazlíčci)

VV - dát si různé mince pod papír a obyčejnou tužkou (nebo různými pastelkami) po nich přejíždět (až se nám vytvoří krásné mince), pak je vystříhnout a vložit do obálky či krabičky

SLOH

Na papír velikosti malého sešitu (pouze na jednu stranu) stručně napíšeme recept na nějakou pomazánku (postup přípravy)

PČ - s maminkou (nebo s jiným dospělým doma) pomazánku podle receptu připravíme na svačinku, namažeme na nakrájená kolečka z rohlíku a obložíme zeleninou

MATEMATIKA

Trénování příkladů z listu na násobení 6 (15 minut trénovat na rychlost zpaměti)

......



11. března 2020
OČR nevydává lékař, vydavá škola, dnes do 14 hodin, zítra od 7 - 14, v pátek od 7 - 12 hodin, další týden dám opět vědět.
 
MILÍ RODIČE, 
NEBOJTE SE MĚ KONTAKTOVAT, POKUD NEBUDETE VŠEMU DOBŘE ROZUMĚT. JSEM NA MOBILU.  

M. Studničková

Bylo nám řečeno, že se má zadat práce na všechny neodučené předměty, proto zasílám.

Doplnění domácí práce (VV, PČ, HV, TV, Ev) na středu, čtvrtek, pátek

VV: 

Geometrický obrázek (s pomocí rodičů či sourozenců - "skupinová práce"), na internetu se podívat na obrázky kubismu

PČ:

Pozorování klíčení fazole (co jsme si přinesli domů)

Přišití knoflíku na kus látky (možno si vystříhnout z látky třeba hlavu kočičky a z knoflíku jí přišít oči)

HV:

Zazpívat si s CD (nebo najít na PC) jarní písničky - "Travička zelená", "Hřej, sluníčko, hřej"

TV - místo plavání:

Doporučuji si zacvičit doma na hudbu

Ev:

Popovídat si doma o tom, jak je možné hodnotit pozitivně sebe i druhé (hry posilující vztahy, poznávání vlastností, podporující naslouchání - zdroj - internet)
Mj:
Připomenout dětem jednotky času (h,min.,s).

Děkuji za spolupráci a přeji všem zdraví a trpělivost! :-)

MS


10. března 2020

Vážení rodiče,
od středy 11. března se až do odvolání zavírá škola. Na plavání se také nejde.

Prosím, sledujte na webových stránkách naší školy AKTUALITY, kde se dozvíte, kdy se zase otevře. Dále sledujte stránky naší třídy, prosím, kde budu postupně dávat úkoly na procvičování.
Žádost o ošetření při péči o dítě do 10 let z důvodu uzavření školy vydává vedení školy (nebo jeho zástupci) dnes do 15:15 a zítra od 7 do 14 hodin. LÉKAŘI "OŠETŘOVAČKU"        V TOMTO PŘÍPADĚ NEVYDÁVAJÍ.
Děkuji za pochopení a spolupráci.

Markéta Studničková 

Dnešní práce:

ČJ - chodící diktát (opis)

ČJ - skládání rozstříhaných vět, přepisování (skupinová práce)

ČJ - dopisování cvičení, která kdo nestihl už minule

Děti si vzaly domů ručníky na vyprání a naklíčené fazolky, aby jim tu nezaschly. Některé děti si vzaly i výtvarnou výchovu. 

Domácí práce - na středu, čtvrtek a pátek

Matematika - list na procvičování násobení zpaměti (nevyplňujeme výsledky, je to pomůcka pro rodiče - tyto příklady dětem zadáváme a děti odpovídají rychle výsledky)

                    - žlutě vybarvené příklady už umíme (trénujeme postupně od 4. února)

                   - zeleně vybarvené příklady ještě natrénujeme (některé už známe) - násobení 

                     nulou, jedničkou a desítkou

M7: str. 30/1 - růžové příklady, 2 - zelené příklady, 3 - celé, 5 - první tabulka

ČJ2: str. 5/3,4

ČJ - Š: Opakování tvrdých a měkkých slabik - pouze označená cvičení 5 + 6 na jednom            z vlepených papírů (další papír ne)

Posledních několik dětí si dodělá cvičení v ČJ - méďovi, která už měla být vypracovaná!

Mějte se a ještě jednou děkuji za spolupráci.

MS


9. března 2020

ČJ: str. 5/1,2

ČJ - Š: 

- dvě stránky na PROCVIČOVÁNÍ TVRDÝCH A MĚKKÝCH SOUHLÁSEK ZATÍM NEDOPLŇUJEME

- jedna vlepená stránka - NOVÁ LÁTKA (psaní souhlásek uprostřed a na konci slov) + procvičování

- k tomu druhá vlepená stránka - ve škole jsme vypracovali vždy kousek cvičení na ukázku a zbytek je za DÚ (dodělat celou stránku)

M - procvičování násobení 2,3,4,5 

Moc děkuji všem, kteří doma s dětmi pravidelně od ledna trénují - je znát, kdo trénuje, kdo ne, také je znát, kdo trénuje, ale je zmatkař (takovým dětem ráda pomohu, trému naprosto chápu). Je však znát i to, kdo bohužel netrénuje vůbec (tomu nemám jak pomoci, protože se není čeho chytit) - ten bude mít problém s dalšími čísly a s dělením - nepovolím žádné pomocné tabulky a číselné řady, pokud to dítě nepotřebuje (to je jiná věc) a je pouze líné něco dělat. 

M - papír s příklady - DÚ (celé) 

Pěkné odpoledne a děkuji za spolupráci! :-)

MS


PSANÍ SOUHLÁSEK UPROSTŘED A NA KONCI SLOV (jinak píšeme - jinak slyšíme - "párové souhlásky" b-p, d-t, z-s, ž-s, v-f, h-ch, ď-ť


6. března 2020

Připomínám - dnes je ve školní jídelně Společenský večer. Prý bude letos moc dobré občerstvení... :-)

Matematika 7: máme vypracovanou str. 3 - pracovní sešit jsme si měli vzít domů

M - sluníčko: str. 15, dále pracujeme na stránkách 1 - 15 libovolně ve volných chvílích (procvičování násobení 1,2,3,4,5) - pracovní sešit jsme měli nechat ve škole

M - slon: procvičování + - do 100 - libovolně ve volných chvílích - pracovní sešit jsme měli nechat ve škole

M - 5 min.: neseme domů ukázat

ČJ - méďa: dopisování slabik hy, chy, ky, ry, dy, ty, ny, ži, ši, či, ři, ci - str. 2, 3, 4, 5, 6, 11, 13, 15 (nestihli jsme všichni všechno, ale je to pouze procvičování) - do str. 20 budeme libovolně ve volných chvílích doplňovat - pracovní sešity jsme měli nechat ve škole

Marodi si mohou také nechat doma v kelímku na vlhké vatičce naklíčit fazole a přinést do školy.

Krásnou sobotu a neděli! :-) :-)

MS


5. března 2020

ČJ 2: 4/3+4 - na známku, cv.1, 2/a, d

ČJ - méďa: str. 2 - celá, str. 3 - první cvičení

M7: str. 3 - celá ... doplněno 6.3.

M - sluníčko: str. 12 - nahoře (DÚ)... doplněno 6.3.

M - rychle (násobení 2,3,4,5) - dávala jsem dnes jen jedničky, ostatním jsem napsala počet chyb

Hezký zbytek dne! :-)

MS


3. března 2020

VK za naši třídu recitovala na školní soutěži. Chválím za odvahu! :-)

M - sluníčko: kdo má hotovou práci, počítá str. 1 - 10 podle své rychlosti (procvičování násobení 2,3,4)

M - slon: kdo má hotovou práci, počítá si podle své rychlosti libovolnou stránku (procvičování sčítání a odčítání)

M7: str. 3/1,2.3

DÚ na čtvrtek: str. 3/6, násobky 5, násobení 2, 3, 4, 5 (i se záměnou činitele, např. 2x5 i 5x2)

M - rychle: papírek s jedenácti příklady na násobení 2, 3, 4

(už vyžaduji opravdu rychlé výpočty bez dlouhého přemýšlení)

PRV: Rodina a příbuzenské vztahy (str. 44) - maminka x tatínek, babička x dědeček, dcera x syn, vnučka x vnuk, teta x strýc, bratranec x sestřenice, synovec x neteř, sestra x bratr, sestřenice x bratranec, rodiče, sourozenci

ČJ: diktát 4 vět (děti vždy na začátku diktátu upozorním, že píšeme věty, zopakujeme si, jak píšeme věty - začneme velkým písmenem a končíme tečkou, otazníkem či vykřičníkem, zopakujeme si, co je potřeba, např. tvrdé a měkké souhlásky a psaní ú, ů, dále při každé diktované větě znovu říkám, že se jedná o novou větu, při kontrole diktátu děti znovu upozorním, aby se podívaly, zda napsaly opravdu 4 věty, které začínají i končí, potom znovu vše pomalu přečtu, kladu důraz na dlouhé a krátké samohlásky, na předložky, upozorňuji, jak se píše i, které ještě neznáme, připomenu, že počítám jako chybu i písmenka bez teček a čárek, nakonec mohou děti ještě svůj diktát libovolně dlouho kontrolovat, než ho odevzdají)

Hrubá chyba - malé písmenko na začátku věty, nezakončená věta, špatné i/y, ú, ů...

Malá chyba (půl chyby) - čárky, tečky nad písmeny, jiné písmeno, bez písmenka...

Opravy diktátů: 

Pokud nezačneme větu velkým písmenem, nebo větu nezakončíme, v opravě musí být znovu ÚPLNĚ CELÁ VĚTA!!!!!!!!!

Pokud nám chybí čí přebývá něco ve slově, napíšeme SPRÁVNĚ CELÉ SLOVO!

Kuba nechce číst - školní četba


Práce pro všechny na 14. dubna - je to na známku (máme na to přibližně měsíc a půl):

1) Přečíst celou jednu knížku a přinést ji ukázat do školy (prosím, nevybírejte knihu, kterou čteme ve škole - čteme první díl o Kubovi a budeme číst i další - Kuba nechce číst,..............).

2) Na papír velikosti malého sešitu (pouze na jednu jedinou stránku) napíšeme NÁZEV KNIHY, KDO JI NAPSAL, KDO JI ILUSTROVAL, O ČEM TO JE - STRUČNĚ, CO SE NÁM LÍBILO.

3) Na tu stejnou stranu ještě nakreslíme malinký obrázek (ne na druhou, protože tento list potom nalepíme do sešitu a obrázek by pak nebyl vidět).

4) Ve škole si společně nalepíme do sešitu "Čtenářský deník".

Přeji hezké odpoledne a děkuji za spolupráci! :-)

MS


2. března 2020

1) Práce čtvrtek a pátek (27. + 28. února)

Písanka: str. 8+9

Diktáty - věty, chodící diktát (opis)

M - rychlé násobení 2, 3 ,4

M -slon

M: 27, 28/1,2,3,6

ČJ: 50

Čtení - pracovní list

PRV: 43


2) Práce 2. března

Diktát - věty

Rychlé násobení 2,3,4

Násobky 2,3,4

Čtení - "Kuba" (knihy ze školní knihovny)


Mějte se! 😊

MS



26. února 2020

Po plavání jsme četli (pracovní listy máme v lavicích).

Připomínám - násobky 2, 3, 4 nazpaměť (s ukazováním na prstech) a rychlé násobení 2, 3, 4 (i se záměnou činitelů, např. 3x4 i 4x3)!!! 

Krásné odpoledne! :-)

MS


24. + 25. února 2020

Všechny malé sešity (MIMO M-D) máme ve škole (kromě těch žáků, kteří ještě neodevzdali).

Také jsem vybírala obě geometrie, psaní 1. díl, PRV, M-sluníčko, ČJ-méďu, M, ČJ. 

Kdo má z toho ještě něco u sebe, ať také přinese, prosím. Jinak děti, které si něco potřebují dopsat, protože chyběly, si vzaly (nebo vezmou) M a ČJ domů.

Děti by v tuto chvíli u sebe měly správně mít jen M-D a M-slona, některé děti i diktáty, protože si musí dodělat opravy.

Od tohoto čtvrtka ať si začnou nosit i M - 7. díl a ČJ - 2. díl, prosím.

Děkuji za spolupráci.

ČJ: str. 48 + 49 

Písanka: str. 6 + 7 

ČJ - diktáty: osm slov na dy, ty, ny a di, ti, ni

M: str. 24 - celá stránka 

M-Š - opsat a rozepsat cvičení 9 na ze str. 24

např.     (2x2)+30 = 4+30 = 34      72-(6x2) = 72-12 = 60

 M - Š: str. 27/1 (bylo za DÚ), 2,3

M-D: VYPOČÍTAT ZADANÉ PŘÍKLADY (NÁSOBENÍ 4) a NAUČIT SE NÁSOBIT 4 a NÁSOBKY 2, 3, 4 NAZPAMĚŤ

PRV: str. 42 (NAŠE VLAST)

Hezké odpoledne! :-)

MS


13. + 14. února 2020

Předem chci pochválit děti. Jsou moc hodné, pěkně se k sobě chovají, pracují, pomáhají si a vzájemně si mezi sebou přejí úspěch - velmi si toho vážím! :-) Moc dobře se mi s dětmi spolupracuje, je radost chodit do práce! :-)

Děkuji také rodičům, kteří ochotně se mnou spolupracují a důvěřují mi. Jedině tak se dá řešit případný problém. Některé věci sice není příjemné slyšet, ale je lepší na případném problému zapracovat už teď, dokud jsou děti ještě malé. Když budeme táhnout za jeden provaz, všechno půjde mnohem lépe! :-)

Dnes proběhlo ve škole divadelní představení. Bylo to moc pěkné. Platila jsem z peněz za jarmark (neřeším, kdo byl, jsou to zkrátka peníze celé třídy a nedělí se mezi jednotlivce). Platila jsem 1.000,- Kč.

...

ČJ - čtenářský deník: Básnička o zimě (str. 45)

ČJ - š: přepis 3 vět ze str. 46/14 (na známku)

ČJ: str. 46 - celá

M - slon: počítání (každý podle svého výběru)

M: str. 5 - celá, str. 23 - dodělali jsme celou stránku

DÚ na jarní prázdniny:

M - sluníčko - str. 6 + 7 (násobení 3)

ČJ - méďa - str. 20 (doplňování i, y)

Po prázdninách už by měly děti násobit 2 a 3 hbitě a bez chyb (i se záměnou činitelů, např. 5x3 i 3x5, 6x2 i 2x6, 7x3 i 3x7......). Prosím tedy, aby si to opravdu natrénovaly. Začneme násobit 4. 

3. února dostaly děti k zapůjčení dvě knížky (na procvičování ČJ a na procvičování M). Rodiče, kterým se knížky líbili, měli poslat peníze (75,- jedna knížka, obě knížky za 150,-), rodiče, které knížky nechtěli, měli poslat nepoškozené knížky zpět. Nevrátili ani nezaplatili tito žáci:

TG - pouze ČJ, RŽ + VZ + MBT + JŠ - obě knížky

Prosím, po prázdninách je nutné přinést nepoškozené knížky nebo peníze!

Děkuji za výbornou spolupráci, přeji krásný víkend a dětem co nejhezčí jarní prázdniny!!! :-)))))

MS


11. února 2020

Upřesnění pro marody:

Vždy nám ve škole říkali a platí to stále, že pokud dítě ve škole chybí např. na nové písmeno A, tak to neznamená, že už ho nikdy nebude umět přečíst a navždy se bude vymlouvat, že ve škole chybělo, když se to učilo.

Pokud dítě ve škole chybí, mají rodiče dnes už takovou výhodu, že dostali i mé soukromé číslo na mobil a když náhodou nefungují stránky (nebo na stránky nedám nové informace), nebo jim nenechám učivo ve vrátnici (nemám bohužel vždy čas to tam všem vypracovat a připravit), mohou se mi ozvat.

Neberu tedy jako výmluvu to, že nefungoval internet.

Upřesnění pro všechny děti:

Úkoly si vždy označíme zakroužkováním a hvězdičkou. Některé děti si je ještě navíc poznamenají do svých "úkolníčků". Téměř vždy je ještě zapisuji i na webové stránky. 

Předpokládám však, že když přijdete s dětmi domů, zajímáte se o to, co jsme ve škole dělali - prolistujete si pracovní sešity a malé sešity. A nezávisí to na tom, zda internet funguje či nefunguje. 

Děti se někdy vymlouvají, že nešel internet, nebo to na internetu nebylo. Tuto výmluvu neuznávám.

Dnešní učivo

ČJ: DIKTÁT (tři vybrané věty z DÚ) - mám u sebe

ČJ: str. 45 - dělali jsme společně, sešity jsem vybrala ke kontrole

M: str. 23/1, DÚ - cv. 2,3 (na čtvrtek)

M: hráli jsme si s trojkou, s násobky 3, s knoflíky (rozdělování na skupinky po 3...)

M - 5 min.: 8 příkladů na násobení 2

PRV: str. 39 - digitální hodiny, str. 40 (přítomnost, minulost, budoucnost), str. 41 - jsme dodělali ("Můj domov")

Psaní: dodělat str. 4 + 5 (na čtvrtek)

Krásné odpoledne a děkuji za spolupráci! :-)

MS


10. února 2020

ČJ: 44/5, 44/4, 44/6 - DÚ (napsat do ČJ - D, zítra si z toho něco vyberu na diktát)

Vytrhla jsem přílohy str. 51, 52, 53 a založila do obalu na ČJ.

M: str. 16 - celá, str. 17 - celá kromě cv. 11, str. 17/9 - DÚ

M - 5 min.: 8 příkladů na + - (1 dítě neklasifikováno, jedno dítě - jedna chyba, jedno - dítě dvě chyby, ostatní úplně bez chyby)

Příjemné odpoledne! :-)

MS


7. února 2020

ČJ: str. 47

ČJ - diktát: opět slova s měkkými a tvrdými souhláskami (kromě d, t, n a ď, ť, ň)

Čtení: Četli jsme domácí úkol a moc chválím, šlo to výborně! 

M: str. 16/1, str. 17/1

M - slon: co kdo si vybral ve volném čase, to počítal (možnost výběru ze všech stránek)

M - 5 min. (1. - násobení dvojek, např. 3x2, 5x2, 2. sčítání dvou stejných čísel, např. 5+5, 3+3, 3. - násobení dvojkou, např. 2x5, 2x3) - dětem to šlo většinou moc dobře, docela hodně dětí mělo vše bez chyb (dávala jsem pouze jedničky)

Dva listy z matematiky: není na doplňování, pouze na ústní procvičování (v pondělí si děti založí do svých pořadníků, tak ať to neztratí, prosím)

Krásný víkend přeji a velmi děkuji za úžasnou spolupráci! :-)

MS


6. února 2020

ČJ: str. 43/1, str. 42 - celá (procházeli jsme cvičení společně, zadání jsem četla a dětem jsem vysvětlovala, co mají označit (zakroužkovat) - pracovní sešity jsem vybírala ke kontrole

ČJ - DIKTÁTY: slova na tvrdé a měkké souhlásky (vynechala jsem dy, ty, ny a di, ti, ni)

PÍSANKA: str. 5 - jen velká tiskací písmena

Na prvouku si každý vyrobil svoje vlastní papírové hodiny (zatím bez ručiček). Chtěla bych sehnat nějaké patentky či něco podobného, čím bychom na naše papírové hodiny připevnili ručičky a s nimi si pak mohli otáčet. Kdyby měl někdo lepší nápad, nebo měl doma patentky nevyužité, klidně pošlete, poraďte. Budeme jen rádi. :-) 

Čtení: "Jája říká neslušná slova" (DÚ - až budou děti při čtení u těch dvou neslušných slov, mají je pouze zašeptat)

M: DÚ - 15/předposlední cvičení 

Dnes jsme pracovali pouze ústně (tentokrát bez knoflíků) a hráli jsme si s dvojkou. Prosím, udělejte si čas a přečtěte si, jak můžete i doma trénovat.

Počítali jsme po dvou do dvaceti (0,2,4,6,8,10,12,14,16,18,20), u toho jsme si ukazovali na ruce, pokolikáté přičítáme dvojku - jeden prst = 1x2 (2), dva prsty = 2x2 (2+2), tři prsty = 3x2 (2+2+2), 4 prsty = 4x2...... 

Pak jsem dávala příklady - například 4x2 - a pomocí prstů jsme říkali výsledky (postupně jsme odříkali násobky až k požadovanému číslu čtyři) - jeden prst - 2, dva prsty - 4, tři prsty - 6, čtyři prsty - 8.

Když už nám toto krásně šlo, prohodili jsme čísla. Takže např. místo 3x2 jsem řekla 2x3 (2 krát trojka = 3+3), 2x7 (2 krát sedmička = 7+7)..........

Kouzlili jsme si na tabuli, jak je možné, že třeba 2x7 je stejný výsledek jako 7x2 (2 krát sedmička je jako 7+7=14, 7 krát dvojka je jako 2+2+2+2+2+2+2=14). A řekli jsme si, že u násobení platí stejné pravidlo jako při sčítání (můžeme zaměnit činitele a výsledek zůstane stejný). Proto když někomu nejde vypočítat 8x2, ať si to přehodí na 2x8 (8+8) a má stejný výsledek (i když znázornění je odlišné).

Pak jsme museli rychle říkat výsledky na 2+2, 3+3, 4+4, 5+5, 6+6, 7+7, 8+8, 9+9, 10+10 (tak dlouho, dokud v tom nikdo neudělal chybu. 

A pak už jsme zvládali odpovídat na: 6+6 (dvanáct), 2x šestka (dvanáct), 2x6 (dvanáct), 6x dvojka (dvanáct), 6x2 (dvanáct).........

Na konci hodiny už všichni věděli, jak na to. Myslím, že jsme pochopili, co je to násobení. Mám radost a chválím! :-) :-)

Děkuji za spolupráci a přeji pěkné odpoledne! :-)

MS


4. února 2020

Dobrý den,

konečně jsem zase tu. Ve čtvrtek jsem bohužel ze zdravotních důvodů chyběla, přes prodloužený víkend jsem se dávala dohromady a včera jsem to nestihla. 

Omlouvám se a zároveň děkuji za pochopení... :-)

Všem dětem moc gratuluji k pěknému vysvědčení! :-) Podle vyprávění si děti užily den volna pěkně, to je dobře...

Děkuji za moc krásné kytičky a pozornosti, paní asistentka mi všechno předala. :-)

Učivo

Minulý čtvrtek - několik pracovních listů (kromě BH už dostaly všechny děti, které chyběly)

ČJ: str. 41, 43/2 - DÚ (na čtvrtek)

Stále procvičujeme tvrdé a měkké slabiky. Prosím rodiče, aby dnešní domácí úkol opravdu pečlivě dělali společně s dětmi, ne pouze podepsali. Pokud udělají děti chybu, znovu ať si vyjmenují tvrdé a měkké slabiky, znovu ať si připomenou, jaké "íčko" tam mají napsat, znovu si připomněly, že di, ti, ni je bez háčku, protože změkčuje to měkké i... Děkuji za spolupráci! :-)

Písanka: str. 3

M: str. 14, str. 15/1 - DÚ (na čtvrtek)

Začala jsem včera s dětmi násobení, hrajeme si s knoflíky, třídíme, rozdělujeme na hromádky (např. čtyři hromádky po čtyřech - "kolik je hromádek po čtyřech, kolikrát je tam čtyřka, kolik zaplatíme za 4 lízátka po 4 korunách..."). Prosím, aby rodiče s dětmi úkol na čtvrtek vypracovali společně, aby rodiče věděli, co probíráme a jak to probíráme. Jde mi o to, aby děti pochopily, co je vlastně to násobení. Opět děkuji za spolupráci. :-)

PRV - další opakování a procvičování hodin

Hodiny už opakujeme a vysvětlujeme třetí týden, proto jsme si napsali písemnou práci. Práce probíhala takto:

1. Nejprve jsme si znovu ukazovali na papírových hodinách (nejprve velkou ručičkou - čtvrt, půl, tři čtvrtě, celá, potom jsme přidali malou ručičku - např. čtvrt na tři - "malá ručička odjíždí    z dvojky směrem ke trojce", půl třetí - "malá ručička je už mezi dvojkou a trojkou", tři čtvrtě na tři - "malá ručička už se skoro úplně přibližuje ke trojce", tři hodiny - "malá ručička už je úplně na trojce = jsou celé tři hodiny"...).

2. Nakreslili jsme si čtyři kola podle kelímku a do nich postupně společně podle tabule vyplňovali vše, co tam patří (kromě ručiček). Dvanáctku, trojku, devítku a šestku jsme si obtáhli zeleně, ostatní žlutě či oranžově.

3. Komu se to nepovedlo, ten dostal okopírované hodiny, aby měl možnost to mít přehledné.

4. O přestávce jsem všem ještě doporučila, aby si to mezi sebou opakovali, aby ti, kteří to umí, pomohli těm ostatním. A sama jsem s paní asistentkou ještě některým dětem pomohla hodiny pochopit (třeba těm, co chyběli).

5. Samotná práce probíhala už tak, že si všichni vzali modrou pastelku a zakreslovali do hodin pouze velkou ručičku - např. "půl". Pak si zase vzali červenou pastelku a dokreslovali malou ručičku - např. "půl třetí" ("půl už tam je, musíme nakresli čeho je půl - půl třetí" - červená ručička nám to ukáže - nechci teď, aby byla krátká, ale aby mi ukazovala, kde přibližně to je").

Rozdělila jsem třídu na A a B, aby neměl možnost nikdo opisovat. Chtěla jsem opravdu vědět, jak to dětem jde. 

Nechci teď nikoho srážet, pouze potřebuji aby rodiče věděli, jak na tom jejich děti jsou a mohli to s nimi procvičit. Aby si nemysleli, že to dopadlo celkově špatně. Dopadlo to naopak moc dobře. Takže pouhá informace o známkách (nezjišťujte, prosím, které dítě mělo jakou známku, zaměřte se zítra, až to uvidíte, jen na to své - moc děkuji):

- jedna čtyřka, dvě trojky, zbytek jedničky a dvojky (22 žáků)

Děkuji za spolupráci, mějte se krásně! :-)

MS


29. ledna 2020

Ještě jednou posílám informace k tomu zítřku. A jen dodávám, že si zítra nemají děti nosit domácí úkoly, ať je přinesou v pondělí.

Ve čtvrtek 30. ledna: 

1.+2. hodinu se budeme učit (pracovní listy) - vzít si penál, žákovskou, M-slona, Písanku 2 (kdo ji nemá ve škole)

3. hodina - "Královský ples" - budeme převlečení za všechny možné osoby, které se vyskytují u královského dvora (princezny, dvorní dámy, rytíři, šašci, kuchaři, chůvy, princové, králové, královny, komorné....................)

4. hodina - výpis vysvědčení - nezapomeneme si vzít desky (A4)

Hezké odpoledne! :-)

MS


28. ledna 2020

Žákovské knížky jsem rozdala, prosím o dva podpisy - slovní hodnocení na jedné straně a klasifikace na další straně. Děkuji. :-)

Ve čtvrtek 30. ledna: 

1.+2. hodinu se budeme učit (pracovní listy) - vzít si penál, žákovskou, M-slona, Písanku 2

3. hodina - "Královský ples" - budeme převlečení za všechny možné osoby, které se vyskytují u královského dvora (princezny, dvorní dámy, rytíři, šašci, kuchaři, chůvy, princové, králové, královny, komorné...……………..)

4. hodina - výpis vysvědčení - nezapomeneme si vzít desky (A4)

Učivo 27. + 28. ledna

ČJ: dodělané str. 38, 39, 40/1,3, 2 - dodělat za DÚ (a,b,c)

ČJ-diktáty: slova s tvrdými slabikami

ČJ-š: procvičování tvrdých a měkkých slabik

Čtení o nešťastné mouše + pracovní list na doplňování

M: 12/3, 13/1,5,6, (část byla za úkol)

M-š: 13/3 - zelené

M-d: 13/3 - žluté

PRV: 39/2 ručičkové hodiny

Hezký zbytek dne! :-)

MS


21. - 24. ledna 2020

Žákovské knížky mám bohužel stále u sebe - nějak jsem je už nestihla rozdat. Je v nich klasifikace za první pololetí. Některým rodičům ještě pošlu krátké povídání k mému hodnocení. Příští týden je už konečně rozdám a prosím o podpis. Děkuji!

ČJ: 38/1,2,3,4, 39/4,5

ČTENÍ: Kouzelný pramen + doplňovací pracovní list, O nešťastné mouše

Písanka 1: x, X, q, Q

Písanka 2: 1. strana (bez pravého sloupečku)

ČJ - diktát: "chodící" (psacím písmem jsem napsala dvě věty na papír a tento papír jsem položila na určité místo, kam si je děti chodily potichu číst a zpátky na své místo zapisovat do svých sešitů)

Pracovní list na tvrdé souhlásky (vybarvování tvrdých souhlásek - hledání správné cesty)

M: 10/1,2,3,4,5, 12/2

M - slon: do str. 30 si děti počítají libovolně zvolená cvičení ve chvílích, kdy splní zadaný úkol a čeká se na ostatní

M-Š: 

- 1 slovní úloha

- hledání nejbližších desítek mezi kterými je zadané číslo

- počítání příkladů se závorkou rozepisováním, např. 2 + (8 - 3) = 2 + 5 = 7

PRV: dodělání str. 37, 38, 39/1, práce s papírovými hodinami (velká ručička, malá ručička, čtvrt, půl, tři čtvrtě, celá.....)

Krásný víkend! :-)

MS





Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky